Friday, April 29, 2011

Home-Made Logo

Nak dijadikan cerita, kawan aku ni Nazrul ada terlibat dalam program bersama MPMPP sebagai salah seorang komiti tuk program tu.Apa progaram tu?? Program tu adalah program berbentuk XPDC.XPDC 2 hari 1 malam ke Puncak Gunung Jerai Malaysia yg akan melibatkan 40 org peserta terdiri drpd mahasiswa kelahiran negeri Pulau Pinang. Hari tu aku saja tanya dia tentang details program tu dan dipendekkan cerita aku suggest kat dia suruh wat baju program.Memang best klu aktiviti 'free' ni ada baju baru semangat nak naik gunung tu nanti.Dia pun setuju pastu dia tanya aku klu aku boleh tolong dia wat design baju.

In my heart: walaupun aku baru nak belajar Adobe photoshope apa salahnya aku try.hehe

Aku pun setujulah.Hari yg dia minta suruh wat tu dah lama lebih kurang awai bulan 3 dulu.Tapi sekarang baru aku buat sebab busy dengan final exam kat U.Tapi sekarang aku dah abih exam dan bnyk masa terluang kat umah.So aku try wat guna Adobe Photoshope.Nak tengok hasilnya??






jeng....jeng....jeng








Aku harap Si nazrul tu suka la logo ni dan nak wat logo ni pun amik masa yg agak lama,maklumlah budak baru belajar..kannn.

Tapi sayangnya, logo ni hanya sesuai diletakkan pada baju berwarna Maroon seperti di logo tu..huhu sebabnya klu nak tempah baju murah kena 3 warna saja.Tapi x pa aku akan pastikan Nazrul akan amik design nih..hehe





3 comments:

  1. just my opinion,
    yang hitam tu melambangkan gunung jerai?
    adakah gunung ni rendah sikit? tak macam gunung pun。。
    dan
    kalau persatuan ni adalah mesra alam atau berkaitan dgn nature, kenapa warna hijau hanya terhad kpd "xplore"?

    :)

    ReplyDelete
  2. no la yg hitam tu bukan gunung jerai i just got from the old picture in my lappy.Actually hitam tu salah satu puncak di banjaran Tahan. yup it is still a mountain and i just crop it to make it looks like that.:)
    Actually i don't want to put green in that logo but when i try different colors it turn up green seems more fit.Yea, i thought also that hijau ni berkaitan dengan nature tetapi tidak bermakna warna lain x bole fit dengan nature. correct me if i'm wrong.thanks actually u gave me a second thought.

    ReplyDelete
  3. oic, tht is fine also with the red colour,
    it s quite daring too...

    however the gunung tahan is still rendah...:)

    ReplyDelete